Individual possibilities in offset arrangement design

showimage Individual possibilities in offset arrangement design

Lindner LMD-E 217

The Lindner Group ceiling system LMD-E 217 wide panel in offset arrangement offers various optics and new design flexibility. Moreover, it fascinates with a durable and easily mountable hook-on construction.

The spectacular overall picture is created by different dimensions of lengths and widths which can be chosen in steps of 150 mm as well as by the different heights of construction. Due to individual types of installation and irregularly arranged wide panels, every ceiling can be unique. The arrangement of wide panels is individually adapted to the wishes of the customer“s. The ceiling construction can be equipped with special hold-down clips. Therefore, it is an anti-seismic construction that is perfectly suited for application areas with increased challenges.

Beyond that, the design possibilities of this Lindner metal ceiling can be completed with diverse surfaces and luminaires from our in-house production. Consequently, the individual and varied ceiling construction gives every room a special touch.

For more information regarding Lindner Ceiling systems please visit our homepage www.Lindner-Group.com

Lindner – Bauen mit neuen Lösungen.

Die Lindner Group ist Europas führender Spezialist für Innenausbau, Fassadenbau und Isoliertechnik.

Gegründet 1965 im niederbayerischen Arnstorf, erbringen wir über ein internationales Netzwerk mit einer heute einzigartigen Leistungskette „Konzepte-Produkte-Service“ komplette, maßgeschneiderte Baulösungen für unsere Kunden.

Als verantwortungsbewusstes, innovatives Familienunternehmen legen wir besonderen Wert auf eine nachhaltige Entwicklung und setzen in der Produktion und auf den Baustellen weltweit auf zukunftsorientiertes Energiemanagement und angewandten Umweltschutz.

Lindner Group
Ingo Bofinger