WU Vienna relies on Lindner acoustic floor

showimage WU Vienna relies on Lindner acoustic floor

Lindner acoustic floor

Long before the ear is damaged, seemingly low volumes of noise directly affect the human body and mind. The consequence of permanent stress by high volume ambient noise is the overstress to sensory perception. Expected are impacts on health, including sleeplessness, high blood pressure and nervousness.

The acoustic design of offices can strongly influence personal wellbeing as well as motivation and productivity of all occupants. Glass partitions and temperature-activated structural ceilings are only two examples of hard surfaces, which dominate the interiors of many contemporary buildings, such as the new WU in Vienna.

Special challenges for the use of space, such as in the case of lecture rooms, require new solutions for the regulation of sound reflection. It makes sense that the available area of the raised floor is used for this purpose.

The new Lindner acoustic systems FLOOR and more® acoustic and NORTEC acoustic are the first ones to have been designed to suit these requirements. Thanks to their outstanding sound-absorption characteristics, they can be an integral part of the acoustic concept of a building.

A sustainable acoustic solution you can build on:
– Impressive degree of absorption w of up to 0.75
– Carrier panel from „non-combustible“ calcium sulphate
– Classified as emission-free and ecologically harmless
– Choice of suitable carpet
– Different types of the acoustic panels are compatible with each other and with other floor systems

www.Lindner-Group.com

Bildrechte: © Walter Luttenberger

Lindner – Bauen mit neuen Lösungen.

Die Lindner Group ist Europas führender Spezialist für Innenausbau, Fassadenbau und Isoliertechnik.

Gegründet 1965 im niederbayerischen Arnstorf, erbringen wir über ein internationales Netzwerk mit einer heute einzigartigen Leistungskette „Konzepte-Produkte-Service“ komplette, maßgeschneiderte Baulösungen für unsere Kunden.

Als verantwortungsbewusstes, innovatives Familienunternehmen legen wir besonderen Wert auf eine nachhaltige Entwicklung und setzen in der Produktion und auf den Baustellen weltweit auf zukunftsorientiertes Energiemanagement und angewandten Umweltschutz.

Kontakt:
Lindner Group